Moim zdaniem w dzisiejszych czasach każdy biznes powinien mieć swoją stronę internetową. Jeśli nie ma Cię w sieci – nie istniejesz.

W tym roku przekonało się o tym, w bardzo dotkliwy sposób, wielu przedsiębiorców. Pandemia zastała ich zupełnie nieprzygotowanych do działania online i musieli szybko nadrobić zaległości.

Dlaczego powinnaś mieć swoją stronę? I czy nie wystarczy Ci fanpage albo konto biznesowe na Insta?

Wreszcie istniejesz

Nie ufam firmom, które nie są obecne w sieci. Jeśli to lokalny warzywniak, który znalazłam idąc na przystanek autobusowy, to OK, zrobię w nim zakupy. Ale jeśli szukam punktu usługowego i znajduję go w Google, ale punkt ten nie ma żadnej, ale to żadnej wizytówki w sieci? I nie mogę na spokojnie przeczytać o usługach i usługodawcy? Cóż, wtedy po prostu szukam dalej.

To już nie rok 2000, kiedy posiadanie własnej strony www było czymś ekstra, wręcz zaskakującym.

Strona internetowa pozwala wygodnie zarządzać treścią

Potrzebujesz portfolio? Napisałaś artykuł? Chcesz dodać sklep? Zależy Ci na wygodnej galerii zdjęć? Żaden problem. Na stronie internetowej możesz mieć wszystko, czego potrzebujesz. I nie będzie Cię wkurzało, że po najnowszej aktualizacji nie możesz nic znaleźć albo skasowano Ci ulubioną funkcję, która miała ważne znaczenie dla Twojego biznesu.

Strona WWW to Twoja własna przestrzeń, która może wyglądać dokładnie tak, jak tego potrzebujesz.

Nikt Ci nagle nie skasuje konta

Stawianie na fanpage i Instagram ma sens, jeśli zależy Ci na docieraniu do nowych użytkowników i budowaniu bliskich relacji z fanami. Jednak Twoje profile w mediach społecznościowych nie należą do Ciebie. W każdej chwili może się okazać, że ktoś uznał, że naruszyłaś hiperważną zasadę społeczności – i nagle nie istniejesz. Nie ma Cię w sieci, tak po prostu. Jakby Twój biznes nigdy nie istniał.

Dlatego postaw na stronę WWW i newsletter i rozwijaj je równolegle do kont w mediach społecznościowych.

Nie każdy ma konto w mediach społecznościowych

To może się wydawać wielu ludziom dziwne, ale naprawdę nie każdy jest obecny na Facebooku czy Instagramie, już nie wspominając o LinkedInie. Niektórzy dbają o prywatność, inni nigdy nie nauczyli się z nich korzystać. Część postanowiła opuścić media społecznościowe z troski o swój czas.

Czyli jeśli wszystkie informacje o Twojej firmie i cała komunikacja z klientem znajdują się w mediach społecznościowych, to wielu ludzi ma utrudniony dostęp. Facebook pozwala na przeglądanie fanpejdżów bez logowania, ale jest to wybitnie niewygodne. Instagram jest jeszcze bardziej restrykcyjny.

Zadbaj o to, by każdy miał dostęp do informacji o Twojej marce, usługach i produktach. Załóż stronę WWW, która będzie zawierała wszystkie niezbędne treści.

SEO wciąż bardziej lubi strony WWW

Jeśli chcesz istnieć w Google (oraz innych wyszukiwarkach, o których nikt nigdy nie słyszał, jak Duck Duck Go), postaw na bloga na swojej własnej stronie. Każdy wpis, który dodasz, będzie kolejną ścieżką, którą Twoi potencjalni odbiorcy będą mogli do Ciebie dotrzeć.

Strona WWW po prostu robi profesjonalne wrażenie

Każdy może założyć za darmo konto w mediach społecznościowych. Zajmuje to pięć minut albo i mniej. Ale stworzenie strony internetowej wymaga już trochę wysiłku i nakładów finansowych. Dlatego jeśli masz stronę, wielu ludzi traktuje Cię poważniej.

Pamiętaj też, żeby skonfigurować maila firmowego. Możesz z niego korzystać poprzez Gmail, ale własny adres będzie wyglądał o niebo lepiej!

Nie umiesz zrobić strony WWW? Mogę Ci w tym pomóc!

Jako wirtualna asystentka specjalizuję się m.in. w tworzeniu stron internetowych. Wykorzystuję w tym celu WordPress, czyli bezpłatny system zarządzania treścią – najpopularniejszy na świecie. Dzięki temu będziesz w stanie samodzielnie aktualizować swoją stronę, nawet bez znajomości HTML.

Jeśli potrzebujesz strony WWW, odezwij się do mnie!

Noemi Szymula

Wirtualna Asystentka dla ekspertek
pragnących mocnej marki online

Moją mocną stroną jest słowo pisane - robię redakcje, piszę artykuły i dodaję je na blogi. Zarządzam mediami społecznościowymi. Tworzę strony WWW. Stale uczę się nowych rzeczy, teraz zgłębiam newslettery i reklamy na Facebooku.

Dobrze znam specyfikę biznesów online, zwłaszcza opartych na marce osobistej ekspertki. Czasem coś doradzę.