Blog o przedsiębiorczym stylu życia
Jak radzić sobie z syndromem oszusta?
Jesteś ekspertką. Albo masz nadzieję być w przyszłości ekspertką, bo na razie się tak nie widzisz. Choć w sumie ludzie mówią Ci, że powinnaś się cenić, bo masz dużą wiedzę i umiesz ją przekazać. Jednak Ty wolałabyś zrobić jeszcze jeden certyfikat... i jeszcze jeden... I nigdy nie czujesz się...
Jak pisze dobry copywriter – co musisz wiedzieć jako klientka?
Dobry copywriter to skarb. Ale niekoniecznie wiesz, jak go wyłapać spośród morza amatorów. Możesz kierować się ceną, ale to nie wystarczy: jako klientka powinnaś wiedzieć, co charakteryzuje poprawnie napisany tekst do Internetu. W ten sposób unikniesz płacenia za buble. Wpadłam dzisiaj przypadkiem...
Webwriting, czyli sztuka pisania do sieci
Czy wiesz, że ludzie czytają teksty internetowe inaczej niż drukowane? To dlatego czasami w ogóle nie angażują się w twoje treści, mimo że te zostały docenione, kiedy ukazały się drukiem. I to dlatego czasami możesz zobaczyć pod swoimi tekstami komentarz TL;DR (Too Long; Didn't Read). Inne nawyki...
Bloguję już 19 lat! – czyli jak wyglądało blogowanie w czasach dinozaurów
Jak to było, zapytał mnie Jason Hunt w kuluarach, kiedy zdradziłam na Influencer Live Poznań, że pierwszego bloga założyłam w 2001 roku. Jak wtedy pozyskiwało się czytelników? Początki początków - blogowanie u zarania dziejów Pierwszego bloga założyłam, gdy blogi nie były modne ani znane. Była nas...
Własna strona WWW. Dlaczego musisz ją mieć?
Moim zdaniem w dzisiejszych czasach każdy biznes powinien mieć swoją stronę internetową. Jeśli nie ma Cię w sieci - nie istniejesz. W tym roku przekonało się o tym, w bardzo dotkliwy sposób, wielu przedsiębiorców. Pandemia zastała ich zupełnie nieprzygotowanych do działania online i musieli szybko...
Dlaczego biznes online warto oprzeć na Twojej marce osobistej?
Marka osobista stanowczo powinna Cię interesować, jeśli masz lub chcesz mieć swój biznes online. Czemu? Zdradzę Ci pewien sekret: ludzi wcale nie interesują firmy. Ludzi przyciągają inni ludzie. Fanpage firmy może być ciekawy, jeśli masz już uwielbiany brand, taki jak Apple. Wtedy ludzie ekscytują...
Instagram to nie fanpage! 3 najważniejsze błędy twórców treści
Kiedy obserwuję, jak różne marki radzą sobie w mediach społecznościowych, zauważam tendencję do traktowania wszystkich kanałów jak klonów swojego ulubionego miejsca. Sprzyjają temu programy do automatyzacji typu IFTTT oraz nasze lenistwo. Ale Instagram to naprawdę nie Facebook! Tym ostatnim sama...
Klub Rozwojowej Książki: #kursoksiążka Cele i Planowanie
#kursoksiążki Oli Budzyńskiej (znanej jako Pani Swojego Czasu) to klasa sama w sobie. Do tej pory ukazały się dwie: Asertywność i pewność siebie oraz Cele i planowanie. Opowiem Wam dziś o tej drugiej, bo właśnie skończyłam ją czytać przerabiać. Ale najpierw parę słów o formie. Dlaczego...
Dlaczego warto zainwestować we współpracę z Wirtualną Asystentką?
Inwestycja, pytasz? Jak to? Przecież ponoszę koszty zatrudnienia nowej osoby, płacę jej wynagrodzenie. Gdzie tu inwestycja? Spieszę z odpowiedzią. Współpraca w modelu B2B Wirtualna Asystentka co do zasady nie jest pracownikiem etatowym. Zdecydowana większość Wirtualnych Asystentek współpracuje...
Dynamika Bogactwa, czyli Twoja droga do sukcesu
Dynamikę Bogactwa poznałam jeszcze w 2012 roku, kiedy wchodziła na polski rynek za sprawą Michała Wawrzyniaka (później znanego raczej jako słynący z kontrowersji Kołcz Majk). Czy mi się sprawdziła? Czy sprawdzi się Tobie? Czym jest Dynamika Bogactwa? Dynamika Bogactwa to opracowany przez Roberta...
Potrzebujesz dużo contentu? Recykling treści
Jeśli promujesz się w sieci, na pewno znane jest Ci pojęcie "content marketingu" czy po polsku "marketingu treści". Ale co zrobić, żeby tę treść mieć i regularnie dokarmiać wszystkie kanały? Jednym z rozwiązań jest recykling treści. Czym jest recykling treści? Recykling treści (inaczej:...
Czy inwestujesz w swój biznes, freelancerze?
Pisałam już o freelancerach, którzy nie wiedzą, ile wynosi ich stawka godzinowa. Dziś chciałabym poruszyć inny temat, o którym freelancerzy często zapominają. Chodzi o proaktywne inwestycje w rozwój firmy i samego siebie. Przedsiębiorca tylko formalnie Dużo przedsiębiorców to przedsiębiorcy tylko...